Träning med Carl Lewis

Igår var det dags för besök hos gyminstruktör. Kände att det är lika bra att veta hur jag ska göra och om jag gör rätt redan från början. Det är inte roligt att stå som ett fån och titta på alla andra som kan allt!! Men tänker man efter så har ju dom också varit nybörjare en gång i tiden...eller hur?

Gyminstruktören visade alla maskiner för mig och kom med fina tips om träning. :-) Kanonbra för mig. Jag hade aldrig kommit igång med detta på egen hand.

Det var första passet jag även körde styrkeövningar. Tidigare har jag bara kört kondition mest beroende på osäkerhet för alla maskiner.

Och vad har jag då gjort med Carl Lewis?

Situps såklart! :D



Tror jag har underskattat pilatesbollen (som ju heter Carl Lewis) rejält. Man kan göra grymma övningar på den och jag har testat några, bl a ryggresning, knäböj och stå på armbågarna (värst!!)

Tittade Herr och fru på kvällen men blev såå trött att jag somnade i soffan så det blev inget bloggande...

Postat av: Fighting Spirits

Inte illa att du tränar ihop med Carl Lewis! =)



Core bollen är underskattad, det är ett riktigt bra träningsredskap.

2011-05-06 @ 10:30:32
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

Hej hopp

Jo de är ju helt klart värt och ta den tiden

Få bra tips från en som kan

kram

2011-05-07 @ 19:00:26
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här<3:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback