Kvällsmys...

Måndag den 28 februari kl 22.31

Ny vecka igen och imorgon är det till och med en ny månad. Tiden går så fort så man hinner inte med.

Sitter i soffan och myser med en kopp te...givetvis Chai som jag visade i ett tidigare inlägg. Ska strax titta familjen annorlunda i datorn. Hann inte med den klockan åtta när den gick på tv.

Tack för alla goa kommentarer!! Tycker det är jättemysigt när ni lämnar spår efter er. <3


Nu ska jag i alla fall ta tag i tv-tittandet innan jag blir för trött!

Dags för sängen...

Söndag den 27 februari 2011 kl 23.31

Oj så helgerna går snabbt. Redan söndag kväll...

Har druckit lite te och surfat runt och läst lite bloggar och lekt med photoshop. Ruskigt så mycket man kan göra med bilderna när man tänker efter. Roligt är det i alla fall.

Hade tänkt ta en dusch innan jag lägger mig men här sitter jag ännu. Klockan är mycket så jag kanske tar duschen på morgonen istället.

God natt allihopa och sov gott!!

Uppvärmningen...

Söndag den 27 februari 2011 kl 21.21

Brukar ni titta uppvärmningen på webben i svt? Det brukar jag i alla fall göra. Tycker att den är kanonbra. Kändes först lite märkligt att få se sånt som inte annars visas i tv. Man ser studiomännen och det kan ligga grejer framme som man ser var de gömmer när den riktiga sändningen börjar. De kan plocka frukt i skålar, sminket gör en sista finputs eller så är det nåt riktigt tokigt som händer. Ibland ligger jag dubbelvikt i skratt!!

Ejeborg är ju ett kapitel för sig...han är sjuuukt rolig när han sätter igång och imitera kändisar!!

Tittar sällan samma dag det sänds utan det kan bli flera avsnitt på en gång. Nu när det är skid-vm är det ju uppvärmning varje dag...me like! :-)

Har ni inte sett uppvärmningen så gör det. Länken hittar du HÄR och det är dagens avsnitt. Per Eijlofsen och Tor-André Pops (haha, kontrollrummet vill göra deras namn lite norska) sjunger La De Swinge med ny text i en tittartävling. :-)

Dricker te och tittar skid-vm...

Söndag den 27 februari 2011 kl 13.11

Har varit ute så det känns riktigt mysigt med ett gott te. Egentligen föredrar jag hellre kaffe
mitt på dagen
men det är nån i vårt hus som gjort lite bus så mjölken var stelfrusen i kylskåpet!! :-o

Dricker ett grönt te som är riktigt gott. Är egentligen inte så förtjust i grönt te (känns som att tepåsen får dra hur länge som helst men ser ändå inte färdig ut). Green Chai heter den. Gott gott!

Nu närmar sig upplösningen i skidåkningen så nu ska jag fortsätta titta.

Jag vann tävlingen!! :-)

Lördag den 26 februari 2011 kl 23.26



Ja, ni läste rätt - jag med min vanliga otur i tävlingar och/eller lotterier gick och vann!!

Får nu två söta strassramar!! Tack för det mystjejen!!

Här kan ni besöka mystjejens blogg. :-)

Handla och gå ut i solen!!

Lördag den 26 februari 2011 kl 11.01

Solen skiner ute nu
...så härligt!!

Ska snart äta lunch och sedan ska vi gå ut i solen. Och det är inte ens kallt...helt ofattbart med tanke på hur kallt vi haft den här vintern. Hade bara -8 grader i morse och varmare blir det nog när solen ligger på. Vilka vårkänslor man får av det fina vädret!! :-)

Sen måste vi åka och handla också. Har knappt handlat på hela veckan och det börjar kännas tomt i kylen så det är dags.

Kanske vi får nattgäster ikväll. Ska bli jättekul!! Hoppas på det i alla fall!! <3

Nu funkar det med radbrytningar!! :-)

Fredag den 25 februari kl 22.18

Äntligen - jag har förstått mig på hur man gör radbrytningar!! Det har bara fungerat ibland så jag har blivit lite smått galen på det...!

Nu vet jag hur man gör utan att jag behöver trycka på enter i bästa fall fem eller tio gånger (ibland var datorn svårflirtad och då hjälpte inget!)

Ännu en radbrytning - så snyggt!! ;-)

Med hjälp av designadinblogg.se vet jag nu vad det beror på...nämligen min webbläsare!! Kör med Google Chrome och då fungerar det inte. Kanske därför det bl a varit problem med att länka. Nu var det inga problem med det!

Nu har jag i alla fall bytt till en annan webbläsare!! :-)


God kväll!!

Fredag den 25 februari kl 20.14

Skönt att det äntligen är fredag!! Klockan är åtta och nu börjar min kväll. Ja, visst låter det ego men har man barn så måste man ta rätt på tiden när de lagt sig. Det är såå skönt att sitta uppe själv i lugn och ro. Oftast är det datorn som gäller för mig..ibland tv:n eller så blir det nåt måste som tvätt och disk.
Let´s Dance har precis börjat. Har tänt lite värmeljus och sitter och myyyser!! :-)

Det bästa av allt - min väckarklocka ringer inte imorgon!!

Äntligen fredag!!

Fredag den 25 februari kl 06.22

Idag var den sista tidiga uppstigningen den här veckan...skönt! Men varför är det
lika jobbigt varje gång man måste upp?! Jobbar i alla fall till kl 15 och sedan väntar en
underbart skön helg med min familj!! <3
Men vad vi ska göra har jag inte den blekaste aaaning om - vi tar dagen som den kommer...! :-)

Tävling hos mystjejen!

Torsdag den 24 februari kl 21.35


Jag tävlar hos Mystjejen om 2 st söta strassramar

Blandade busseffekter!

Torsdag den 24 februari kl 21.40

Den här tablettasken blir man glad av!!
Alla bekymmer och diverse orosmoln försvinner med detta piller...!

Men tänk om det vore så enkelt på riktigt...?!

Lugnt och tyst....!

Onsdag den 23 februari 2011 kl 22.57

Kommit hem från jobbet och sitter och njuter av lugnet och tystnaden en stund. Måste fixa matback till imorgon. Tror det får bli tacos för jag har rester i frysen. Måste bara slänga ihop lite grönsaker för utan det blir det ju ingen tacos!! Bäst att ta itu med det på en gång för framför datorn fastnar man alltför lätt!

Gnällig

Usch, har ont i huvudet och är superdupertrött. Ändå sitter jag här och gnäller...!

Ska dricka en kopp te och titta om det är nåt roligt på tv innan jag går och lägger mig. Börjar jobba kl 9 imorgon så det är minsann sovmorgon...! :-)
God natt och sov gott!

Retro Camera

Leker lite med en ny app jag laddat hem till min iPhone. Den heter Retro Camera. Man kan byta kamera och få nytt utseende på bilderna. Blev riktigt snyggt tycker jag!!





Så här ser appen ut genom skärmen. :-)

Dagens ros!!

Jag har fått dagens ros hos Kaffehörnan!!


Gratisbild på Ros
Bild från fotoakuten.se

Och här nedan hittar du till Kaffehörnan (går inte att skapa länk just nu
så kopiera in adressen istället).

http://kaffehornan.se



Kanske just du kan få dagens ros imorgon!! :-)

För över musik till min iPod!

Men funderar just varför det ska ta sån tid att komma underfund med hur man ska göra...?!


Från egen cd - det var minsann inte lätt men nu hoppas jag i alla fall att det funkar!!

Äntligen klar!!

Klockan är 01.30 och jag är äntligen klar med allt packande...puh!! :-)


Men det är ändå väldigt roligt att sälja på Tradera. Fast man inte alltid får så mycket för grejerna så blir jag ju av med dom och det är väl det som är hela poängen...?! Så tycker då jag i alla fall!

Paket i stora lass!!


Nä, nu är jag jääättetrött!! Borde ha lagt mig för länge sedan. Måste upp redan halv sju och ordna iväg storkillen till skolan....!

God natt!

Packar ihop paket!

Har sålt en massa på Tradera igen...! <3

Nu är det packa, packa som gäller!
Nio paket med ljudböcker ska snart lämna mitt hem!! :-)

Bingolotto!!

Strax börjar Bingolotto!!
Och prenumeranten har såklart en lott!!


Jaja....tantvarning!! ;)

Hjälp jag sitter fast!!

Idag har vi varit ute i det fina vädret.


Pojkarna har åkt skidor och klättrat i snöhögarna.
Lilleman gick ner i slänten mot grannen med bara skidpjäxor. Där satt han länge och väl. Jag trodde att han lekte men han satt fast!! Och jag förstod inte det utan gick istället och hämtade kameran!!


Han ser ju inte direkt lidande ut på bilden...eller hur...?!
Hjäääälp jag sitter fast.....!!!




Väntar på maten som är i ugnen...idag blir det ugnsstekt lax med potatisgratäng! :-)

Härliga sol!!

Solen skiner från en klarblå himmel...lovely!! <3
Det bästa av allt är att det blivit varmare nu...bara -12 grader!! :-)
Idag ska vi gå ut!!

Tacokladdkaka!!

Ja, du läste rätt!! Jag har gjort tacokladdkaka!!
Men det var egentligen inte meningen....! ;-)
Tog ut den ur ugnen och la upp den på spisen. Sen skulle jag blanda tacokrydda i köttfärsen. Och ja, en del av det hamnade på kladdkakan istället!!
Såå klantigt!!
Men vad vet man - det här kanske finns i en frysdisk på Konsum och ica snart...?!


Kom ihåg var du läste det först!! ;-)

Melodifestivalen

Sitter och tittar melodifestivalen. Eller rättare sagt lyssnar. ;-)

Våra tacogäster har åkt hem för länge sedan och jag har fått undan all disk. Bara diskmaskinen återstår att tömma men det tar jag imorgon.

Känner för att leka lite med photoshop nu!! :-)

Tacos till middag! :-)

Håller som bäst på att förbereda för tacos!! :-)
Kom inte på nåt annat vettigt så det får bli kladdkaka till efterrätt och det är ju gott det med...!
Strax in i ugnen...!
Ska också hinna dra en runda med snabeldraken innan gästerna kommer.

Blockera på Skype

Jag har Skype.

Tycker den är jättebra men på sistone har jag fått flera vänförfrågningar från folk jag inte ens känner. Från utlandet dessutom. Känner ingen som bor utomlands (och jag känner verkligen ingen från asien, mellanöstern och liknade!!).
Blockera kan man ju alltid men vad hjälper det när det kommer nya...?!



God natt!!

Sitter uppe ännu men är såå trött!!

Mina ögon vill bara gå igen. TV:n är igång men jag har slutat titta för länge sedan..ja redan när Let´s Dance slutade.
Ska släcka ner här och sen krypa ner i min sköna säng!
God natt!! :-)

Handling!!

Har kommit hem från affären för en stund sedan.

Imorgon får vi trevliga gäster som vi ska bjuda på tacos så det ser jag fram emot! :-)
Gott gott med tacos!!



Ska fundera ut en efterrätt också....vet ännu inte vad det ska bli!

Sockor

Nu är dom här äntligen färdiga!! Snyggt garn som randar sig själv!!
Det här paret ska min svägerska ha. Postade dom till henne igår!! <3

Om mitt bloggnamn Lillrikas

Nu ska jag berätta om varför jag kallar mig just Lillrika här på bloggen. Många vet nog det redan men inte alla.

När Thomas systerdotter var liten kallade hon mig för Lilli. Det var knappt så hon fyllt ett år så började hon ropa "Lilli....Lilli....Lilli" högt när hon såg mig (gissa hur stolt jag blev när hon ropade på just mig? Hade inga barn själv då). Efterhand blev det Lillrika innan hon sa Ulrika. I år fyller hon 15 år och är fortfarande lika go med mig!
Jag har flera smeknamn. Ulle, Ulli, Ullis, Lilli och så Lillrika. Alla namn är jag lika van vid!! :-)
Undra vad jag blev kallad här? (pappas docka av min pappa i alla fall!)
Den här bilden hittade jag i min mammas föräldrahem i somras och har bara fotograferat av den. Har länge tänkt sätta upp den på facebook men först idag har jag hittat minneskortet som den fanns sparad på. Som jag letat!!

Galen på radbrytningarna

Alltså - radbrytningarna fungerar bara ibland!! Vad gör jag för fel?
Ibland är det som att man måste trycka tio gånger innan det kommer fram en tom rad. :-(
Och nu fungerar det inte heller!

Innedag

Kylan håller i sig än...trodde det var på väg att bli varmare men idag visar termometern på -29 grader hos oss. :-( Jag är ledig idag så jag passar på att göra lite hemmasysslor när det ändå blir en innedag.


Egentligen har jag photoshop nu på förmiddagen men jag tänkte skippa det för bilens skull. Och jag läser ju den ändå på distans så jag kan hänga med hemma i alla fall.

Min kvällsläsning! :-)

Sitter och bläddrar i en tidning. Har aldrig nånsin köpt en sån här men idag gjorde jag det. Och faktiskt så blev jag inte besviken!
Har redan fått flera användbara tips!! :-)
Tänk om jag nån gång skulle bli lika duktig som Johanna...ni vet hon som gjort min bloggdesign?! Föga troligt men jag tänker göra ett gott försök i alla fall... :-)

Eldar

Nu börjar det äntligen bli liiite mildare ute och det känns. Vi har bara -22 grader nu. Eller vaddå bara? -22 grader är ju egentligen väldigt kallt!!
Har precis gjort upp en eld. Så mysigt att sitta och värma sig där när man känner sig frusen.
Men nu är klockan redan kvart över fyra så det är dags att börja med maten. :-)

Alla hjärtans dag!!

Igår var det ju som bekant alla hjärtans dag.
Vi har en skolpojke som verkligen skämmer bort oss med egentillverkade presenter till både jul och födelsedag. Alla hjärtans dag är förstås inget undantag.
På hjärtat står det "till hela familjen"
Och så presenten som låg inuti kuvertet....
Tadaaa.....ett hjärta av pärlor!! Så fin och så glada vi blev!! Det finaste man kan få är ju nåt som ens barn har gjort.
Tycker inte ni också det? :-)

Ny design!!

Nu har jag en helt ny design till min helt nya blogg!!

Är såå sjukt nöjd med den!! Känns verkligen som att det är JAG och inte någon annan. Blev så väldigt personligt på nåt vis än att använda de färdiga mallar som finns! :-)
Och nej, det är inte jag som har gjort den. Jag har visserligen ritat upp en liten skiss på ett papper men sen har världens duktigaste Johanna skött resten....dvs allt!! Och det gjorde hon verkligen bra!!
Tusen tusen tack Johanna!! Hennes blogg hittar du HÄR! :-)

Simpuffar

Har beställt simpuffar till lilleman. De heter kort och gott "Flipper armband" och kommer från Simbutiken.

Han älskar dom och har haft på sig de ikväll. Här finns inget vatten men vad gör det...?! ;) Vi ska nog till badhuset ganska snart igen så han hinner prova dem i vatten! :-)

Kallt!

Usch så kallt vi har idag. Det är -25 grader...brr!! Har ingen lust att gå ut idag men det måste jag ju i alla fall. :-(
Har kokat kaffe och ska strax gå och äta frukost. Ska bli gott! :-)

Sommarbild

En härlig sommarbild är väl aldrig fel i vintermörkret...?!
:-)
Längtar verkligen...tänk att få ta av sig vinterjackan och alla tjocka kläder man har på sig. Det vore inte helt fel. Ska bli såå skönt! :-)

Koala

Tycker koalan är såå söt! Som en liten nallebjörn. Har lånat bilden från exempelfiler på datorn...grymt söt!! :-)
Visst är den väl söt...?! :-)

God morgon! :-)

Eller man kanske ska säga god lunch istället...! ;)

Har fullt upp just nu. Har precis dammsugit, hängt tvätt och gått runt och plockat här. Packat åt pojkarna har jag också gjort. De ska nämligen sova hos mormor och morfar i helg när vi jobbar.
Photoshopkursen var som vanligt lika kul. Nu har vi en inlämningsuppgift som ska vara färdig nästa vecka. Har tittat lite på den men gör den efter helgen när jag har mera tid.
Ska också lägga upp mera annonser på Tradera. Håller som bäst på att författa lite nya texter till dessa men i helg ska dom ut har jag bestämt! :-)

Photoshop

Imorgon har jag nåt roligt att se fram emot morgonen....nämligen photoshopkursen!!  Galet roligt och jag har suttit och lekt med det ikväll. Facebook får ursäkta...har inte tid... ;)
Men nu börjar det verkligen bli dags för sängen...mina ögon är såå trötta och har varit det länge nu. Var ju som bekant på badhuset tidigare idag och det känns verkligen...så trött man blir.
God natt och sov gott!!


Mitt första inlägg

Ska försöka mig på att börja blogga lite.
Tycker om att fotografera och jobba lite med bilderna så mycket sånt kommer jag nog att lägga ut här. Är inte så duktig på det men det är såå vansinnigt roligt!! :-)

Välkommen till min nya blogg!