Fult fult fult!

Det här plagget är det absolut fulaste jag vet just nu!! Ser ut som en babyoverall och pyjamas på en och samma gång!

Bild från jumpin.se

Men den ser ju onekligen väldigt skön och mysig ut - som hemmamysarplagg möjligtvis. 

Och jag skulle heller aldrig ta på mig detta! Inte ens om jag bara gick ut för att hämta posten. TÄNK OM någon granne skulle se mig? Pinsamt!! :blush:

Nya glasögon!

Här ser ni mina nya brillor...! Har fått höra alla möjliga häftiga kommentarer om dom hela dagen! :D

Erkänn att ni tycker jag är skitcool i dom!! Tycker jag i alla fall!! ;-)

Annars har jag haft fullt upp idag. Bröllop ni vet....och så var jag visst jobbat också och gör så hela helgen.

Ingen hejd....

När jag sätter igång med nån stickning eller virkning är det ingen hejd. Då blir det massor. Jag vet att jag är lite knäpp men egentligen förstår inte jag heller varför jag har flera på gång samtidigt.

Ibland lessnar jag och då är det ganska kul att börja med nåt nytt. Eller om det är någon som ska prova en socka så kan man ju påbörja ett annat par under tiden man väntar. Praktiskt eller hur?




Måste erkänna - har en till som inte syns i bild.

Nu ska jag sticka vidare. Sommaren är snart här och svetten lackar!! ;-)



Glädjetårar!

Kan ni gissa vad pojkarna blev glada när de fick ut cyklarna? Storpojken stod och grät av lycka medan lilleman stod och hoppade jämfota.




Det blev en liten tur med stavar medan de cyklade. Inte så effektivt för man stannar typ hundra gånger när de är med. Huvudsaken är ju att de får ha roligt. :-)

Hann även med en sväng till gymmet och svettas lite. Skönt var det i alla fall.

Nu är jag trött som bara den och mest av allt längtar jag efter min sköna säng!!

Hojarna åker ut idag....!

Jag ger mig. Har så dåligt samvete över min tjuvcykling. Och sen era kommentarer....så jag säger som en skön kommentar jag fick:



Äldste sonen är till och med beredd att vara utan dator och tv-spel i ÅTTA VECKOR om de får ta ut cyklarna. Ja han säger så i alla fall. En annan kommentar han kom med får ju inte heller mitt samvete bättre:

"Mamma att cykla är nyttigt så varför får vi inte göra det?"

Och jag kan inte skylla på höga snövallar heller. Snart har vi ju ingen snö kvar och kan börja kratta...


Så länge de inte åker hit med sina hojar är jag nöjd och glad...!

Är ledig idag så jag har mycket att göra. Ska även på utvecklingssamtal men först sätta igång och få nåt vettigt gjort här hemma.

Jag tjuvcyklar och ljuger

Nu är den hemska mamman tillbaka igen. Och nu ännu värre!!

Igår har jag tagit ut min cykel i smyg.



Ja, jag "måste" för en del ska bytas i ena bilen och jag anser att min man behöver andra bilen bättre än vad jag gör.

Sönerna tror att jag promenerat till jobbet idag men i själva verket har jag gått jag till min svärmor och svärfar och hämtat min cykel och CYKLAT till jobbet. INGEN HJÄLM har jag heller haft.

Mina småtroll anar inget....än i alla fall. Väntar att någon kompis eller dagisfröken ska se mig och råka säga till dom "vi såg din mamma ute på cykeltur" bara sådär i förbifarten ni vet. För vad gör jag då?

Fast egentligen ljuger jag väl inte för dom?
Undanhåller ju bara sanningen. ;-)

Men vet ni? Under tiden jag skrivit detta inlägg har jag fått dåligt samvete!! De vill ju inget hellre än att cykla och snön smälter ju med rekordfart här. Varmt har vi också haft. Och cyklar jag måste väl dom få cykla?



Träningsvärk!

Haft en rätt fin dag idag också. Har suttit ute i flera timmar och det var jätteskönt att sitta mot husväggen.

Kan ni gissa vad jag gjort?



Stickat såklart!! Har blivit rätt mycket sånt i helgen!

Träningsvärken i mina armar gör mig påmind om att jag gått på en promenad med stavar idag. Det var verkligen skönt, roligt och välbehövligt på en och samma gång.

Det sägs att man tränar hela kroppen vid stavgång och det kan inte annat än stämma med den värk jag har i mina stackars armar.

Jisses vilken träningsvärk jag hade i mina fingrar när jag började sticka men nu är de så tränade så jag känner ingenting längre... :-)

Nyss avslutade jag mitt Zumbapass så nu är det hej hopp in i duschen!!

Vilken härlig påskdag vi haft!

Solen sken från en klarblå himmel och vi har tillbringat dagen utomhus. Såå skönt det varit. Och gissa vad? Ingen vinterjacka idag!!



Det går till och med att köra skoter ännu. Isarna håller även fast jag tycker det ser lite farligt blött ut på sina ställen...

Massor med skotrar svischade förbi på isen hela dagen!! :-)

Vi körde dock inte skoter utan nöjde oss med att....

...grilla! Blev både korv, macka, hamburgare, pinnbröd - ja nästan allt!

Nu är jag trött efter en dag i solen. Ska koka lite te och sen väntar sängen.

Jag är en hemsk mamma!

Jag är verkligen hemsk för mina barn får inte ta ut sina cyklar förrän 1 maj. Herregud det är ju inte sommar än och vi har ju faktiskt LITE snö kvar!!

De har gråtit och varit jättearga. Hemskare mamma finns inte i hela universum!

Lilleman har varit så arg att han hällt ut en halv liter mjölk i slasken som hämnd. Och vad gjorde jag då? Ja, inte satt jag på facebook i alla fall. Hur kunde ni tro nåt sånt om MIG? ;-)



En oooootroligt trevlig vecka väntar för det är sju lååånga dagar kvar till 1 maj. HUR ska jag stå ut???


Snöslunga och vinterjacka...

Jag går med vinterjacka ännu. Tror jag är den enda i hela kommunen som fortfande inte har bytt ut den till nåt tunnare. Men jag är så frusen av mig och rätt som det är har vi SNÖ. Så det så!! ;-)

Min man har kört snöslunga i bara t-shirt idag. Det är 11 plusgrader hos oss och på Coop såg jag de första gå i SHORTS!!



Köpte påskgodis till maken idag men inget till mig. Tycker han var värd det efter allt slungande och utejobb. :-)

Pyntat och klart!

Fram till nyss ägde jag knappt något påskpynt. Det enda vi hade var ett påskägg av porslin att ha godis i.

Men nu har problemet löst sig. Pojkarna har själva gjort pyntet och mitt mammahjärta svämmar över!! <3


Pyntat och klart - påsken kan börja!!

Inga påskkärringar har dykt upp ännu. Jag väntar och väntar. Undrans om det beror på att vi ingen ringklocka har?? De kommer inte in ju...! :bigeyes:

Känns väldigt konstigt att vara hemma i påsk. Brukar vi nästan aldrig vara men så blir det i år.

GLAD PÅSK på er alla! :love:

Svidande nederlag...!

Jag har bowlat och det blev ett svidande nederlag för mig. Törs berätta först nu flera dagar senare!


1. Äldst i gänget blev bowlingdrottning!! Jag är verkligen djupt imponerad över hur duktig hon var. Dessutom har hon aldrig bowlat förut. Hmm....tror minsann att hon tränar på nätterna...! ;-)

2. INGEN strike för mig...bara MISS, MISS, MISS...... Jag hade behövt staket runt banan men för pinsamt så jag avstod!

3. Sa till mina vänner att jag skulle göra VECKANS SLAG vilket i själva verket innebar att jag tappade klotet på golvet så jag fick vända om och hämta det. ALLA SKRATTADE - pinsamt! :blush:

Garn är godis!

Har alltid frukt i en skål på rumsbordet...men så en dag var frukterna plötsligt utbytta - mot GARN!!


Ja vad säger man - garn är godis??

Nog för att jag älskar garner och det är verkligen en stor last för mig....men VEM är skyldig?? ;-)

Tävling hos Fighting Spirits

Jag är med och tävlar hos Fighting Spirits. Tävlingen går ut på att man ska gissa hur många kg hon kommer att tappa från 18 april till den 21 maj.

Priset är följande:


Inte dåligt va? Så var med och tävla du också vetja. Man behöver ingen blogg för att delta. :-)

Skrattfest!!

Har tidigare länkat från mitt facebook men tål att länkas hur många gånger som helst.

Snälla besök den här bloggen så får ni er en rolig stund!! Det är sååå SJUKT KUL!! Jag har legat dubbelvikt här framför datorn. :D

www.cashtips.se


Men sluta inte läsa efter första inlägget - finns så många fler godbitar längre ner också!!


Min bästis just nu...

Usch då....det var inte trevligt att vakna i morse och känna en förkylning i kroppen!! :-( Ville bara lägga mig ner och fortsätta sova...

I och för sig var det inte oväntat eftersom lilleman också är lite förkyld.


Min bästa vän just nu!!

Och jag som tänkt träna snart igen!! Men echinagard brukar funka bra för mig så jag hoppas det är över innan påsk i alla fall. För sen ska det verkligen TRÄNAS!! Bara så ni vet! ;-)

Min träningskompis och jag ;-)

Såå duktiga vi varit igen - min träningskompis och jag! :D


Min träningskompis! ;-)

Efter förra inlägget fick jag kommentarer om min mus som var på vift - fick tips om var jag kan börja leta men ett av tipsen ska jag inte ens säga... vi ska inte börja prata sånt nu...haha! Måste vara anständiga här på bloggen. ;-)

Min D A T A M U S är i alla fall återfunnen välbehållen och i gott skick. Så nu vet ni det!

Och så till nåt helt seriöst - jag har fått en AWARD av mystjejen. Tusen tack och bock för det söta du!! Funderar hur jag ska skicka vidare den. :-)

Glömde tanka...

Jag har glömt att tanka i flera dagar nu så det blev raka spåret hemifrån till våran mack - men vi hann!! :-)

Äldsta sonen fick dock läxa upp morsan efter vägen:

"Men mamma inte kan du väl STANNA OCH FOTOGRAFERA!! Vi har ju NÄSTAN SLUT BENSIN!! Ska bilen bara stå och spy ut avgaser till ingenting...???"

Och ja, han har en galen morsa. Stannar och fotograferar typ vad som helst!! ;-)


Vi hann!!

Och förresten är min mus borta!! Det var det jag befarade när jag köpte en ny sladdlös!!

Investering! :-)

Trot eller ej men jag har gjort en investering som går i hälsans tecken....! :-)

Och va kan de då vara???

***********Trumvirvel....!***********



Nu finns ingen återvändo - har jag köpt skor så MÅSTE jag träna!! Så är det med det!!

Nu är det piskan som gäller! Hoppas att jag har vänner och så förstås min kära jobbarkompis (puss på dig!) som piskar iväg mig på träning. Jag behöver verkligen det!! :-)

Och vet ni? Jag har till och med hejarop ÄNDA FRÅN SKÅNE!! Wiiiiiiieeeeeee!!! :-)

Förresten....ni har väl upptäckt att jag har en ny kategori - träning!

Och idag blir det fika...

Idag är det lördag och kommer ni ihåg vad det innebär för mig?? Fikatajm!! :P

Köpte fika på café idag för när jag har fikadag en gång i veckan så vill jag själv välja nåt mumsigt.


Nu står den i vårat kylskåp och väntar på att bli uppäten - av mig!! ;-)
ERKÄNN att ni blir sugna!! ;-)

Nu ska jag glida runt på lite bloggar. Har inte riktigt hunnit ikapp sen min datorfria dag - det är nackdelen med den dagen. Jag hinner inte läsa allt jag vill! :-(

Vilken coaching....!! :D

Nu har jag testat min Zumba som jag beställde....men oj oj vilka pass det var.....!

Och för att inte tala om den coaching jag fick av mina söner som satt i soffan och hejjade....! Och de kunde hålla sig för skratt vilket inte jag hade fixat... ;-)

Citat från min 8-åring:

(Kom ihåg att ni inte har läst citatet för jag är redan en fruktansväääärt pinsam mamma som lägger upp sånt här på bloggen) :blush:

Ja som ni kan höra så är det hårda bud i Mellerud....! :O

Men sonen har rätt - jag behöver all coaching jag kan få!! Det är så skönt att träna och känna sig nyttig!! :-)


Bilden är från mitt första pass!

Men så jobbigt att hänga med i alla rörelser, haha.....! :D Benen ska hit och dit, snurra runt, sträcka upp armarna och veva runt dom ett par gånger. Ja, tänkte ett tag att jag döööör det va så jobbigt!

Men men....det är väl liksom det som är meningen med träning. Det ska vara jobbigt och man ska ta i och svettas och det gör man verkligen i Zumba!! :-)

Fredagsmys.....!

Äntligen är det fredag!! Sååå underbart härligt att veckan är slut och vi har en helg framför oss!! Wiiiiiieeeeeeeeeee!!!

Vi hade tänkt åka till badhuset efter middagen men lilleman orkade inte med det. Undras om han är på väg att bli sjuk för han säger aldrig nej till badhuset!! Nu har vi en mysig hemmakväll med lite popcorn istället.


Popcorn!!

Jag har även hunnit testa Zumban. Ni kanske minns att jag beställde den till Nintendo Wii? Rapport kommer på det i alla fall.

Min datorfria dag blev min ego-dag

Gick jättebra att vara utan dator igår. Trodde det skulle vara värre men jag var ju så inställd på att inte sitta där så det var inga problem. Kommer absolut att göra det igen. :-)

Och vad gjorde jag för ego-grej utan min familj? Svimma nu inte.....


Tränade på gym!! :-)

Blev "ditsläpad" av min underbart snälla och goa jobbarkompis..... :-)

Tog det väldigt lugnt för jag är ju inte tränad precis. Vill ju gärna gå dit fler gånger och då är det ju dumt att ta ut sig alldeles, eller hur?

Måste bli bättre på att göra såna här saker för det är ju så skönt!! Men måste även fixa lite bättre musik till min iPod. Blir ju lite roligare då...

Efteråt gjorde jag något så underbart som att bada BASTU!! Såå skönt det var att sitta i där för sig själv och bara få njuuuuuta!! Men inga bilder därifrån för sååå kul ska vi inte ha det, haha! :D


Min dator imorgon.....

Så här kommer min dator att se ut imorgon. Heela dagen.......!




Ska nämligen ta mig en datorfri dag. Hur nu det ska gå, hahaha.....! :D

Men vad ska jag göra istället? Först och främst ska jag ju jobba men sen på kvällen?


Kanske sticka?

Tvätta och vika in tvätt?

Eller varför inte ta hand om mina sorgsna blommor?

Just det - mobiltelefonen?? Tar emot samtal och svarar på sms men naturligtvis är mobilsurf förbjuden!!

Vi syns på torsdag!!




Sms från Posten......

Fick nyss sms från Posten. Började fundera va det kunde vara....... Får ju aldrig sms från Posten annat än paketavisering.

Det är min Zumba som är på väg!! Gillas!! :thumbup:


Zumba!!

Har beställt denna och tänk så fit jag kommer bli när jag står och dansar framför tv:n....de ni!! ;)


Vad jag längtar tills den kommer. Gissa om jag ska stå där och hoppa och dansa....! Härligt med BRA musik vilket jag hoppas på!! :-)

En award

Hittade en award hos Fighting Spirits och den tog jag för det fick man!!

Det hela går ut på att jag ska skriva 8 saker om mig själv som ni inte visste och sedan skicka vidare denna till åtta personer.

Jag skickar inte heller vidare den utan man kan ju göra den om man vill istället. Så lätt blev det med det!

Alla som känner mig väl vet ju redan allt men för er andra då....blir ju samtidigt lite som en presentation...



1. Bor i Malmberget långt uppe i Norrland där jag är född och uppvuxen.

2. Har en storebror på 42 år som jag älskar så mycket att det gör ont! Även en brorsdotter på 3 år som jag avgudar!

3. Jag jobbar som personlig assistent. Tidigare jobb som städerska på ISS och undersköterska på Sjukhuset.

4. På gymnasiet har jag gått Distribution- och kontorslinjen. 2 årig på den tiden.... Som vuxen Omvårdnadsprogrammet på Komvux.

5. Folk brukar säga att jag är väldigt snäll och det stämmer nog. Jag har lång stubin men när jag blir arg då blir jag ARG!

6. Jag är grymt intresserad av tekniska prylar som t ex kameror, mobiltelefoner, datorer....ja i princip allt! Och helst i rosa färg!! ;-)

7. Jag älskar väskor...har massor i garderoben och byter när jag känner för det. Fast njäää...inte varje dag direkt. Och så händer det ju ibland att det blir en och annan ny väska.... ;-)

En Maria Montazami-väska vore ju inte alls tokigt....MEN fyra tusen för en väska???? NEJ tack!

8. Jag har fött barn i framsätet på bilen.


Dagens outfit.....

Dagens outfit är något som ni troligen aldrig kommer att få se på min blogg men idag gör jag ett undantag.

Vad gör jag inte för er som är så goa och läser min blogg...? Jo, jag bjuder er på den bilden.....håll tillgodo! ;-)


Täckjacka, nattlinne, mysbyxor och GUMMISTÖVLAR!! Snyggt! :blush:

Godisfri fikadag.....!

Igår var det ju dags för min "fikadag" som jag nu kallar den.

Tyvärr hade vi inget "roligt" i skafferiet utan en massa torrt och tråkigt som det fick lov att bli. Testade i alla fall den här nyheten från Göteborgs kex - Ballerina med blåbär och vanilj.

Hade hört att den skulle vara så god men inte vet jag....är i och för sig ingen riktig Ballerinaälskare. Jag kan äta det men tycker inte att det är överdrivet gott (pepparkaka och kladdkaka i Ballerinan är i alla fall mumsigt goda).


Ballerina med blåbär och vaniljsmak

Det blev såklart en godisfri dag igår. Lite sugen blev jag då allt när familjen mumsade i sig en massa gottigheter (läs onyttigheter!) som hör lördag till. Men jag klarade att stå emot och det är väl det som räknas?

Imorgon ska ni få veta åtta saker ni inte visste om mig så missa inte det!! ;-)

Rensa handväskan

Fattar inte hur mycket grejer jag samlat på mig i handväskan. Jag plockade och plockade....det ville aldrig ta slut men det gjorde ju det till slut... ;-)

Hittade allt möjligt där - kvitton, schema, rabattkuponger, iPod, kamera, våtservetter, näsdukar, usb-minne, mobilladdare till både vägguttag och bil, alvedon, nässpray, försvarets hudsalva, handkräm, plåster, pennor (4 st!?), solglasögon, halstabletter (smygreklamburk) & hårstyling....!


Jag vill ju inte ha med mig så här mycket grejer men det är så bra att ha ifall att...eller hur?

En sak fattas som nog de flesta tjejer har i sin handväska - smink!! Jag är ingen sminkartyp och har jag det hemma används det en gång och hinner bli gammalt tills jag "behöver" det igen...!

Hur gör ni? Har ni ständigt med er en massa bra att ha grejer eller lägger ni plånboken direkt i fickan?

Och det blev visst muffinsbak..... ;P

Men nej, tro nu inte jag gått och "syndat". Är det godisstopp så är det!

Men jag har ju barn som gääärna vill bidra med lite nybakt till hushållet. Brukar inte bli bakat så ofta men nu blev det minsann fart på de små......

Precis som att de skulle känna av mamma får inte äta sånt här slask nu. Vi passar på att baka en massa till oss själva och kanske en och annan till pappa....hehe...ja de tänker kanske så.....! :D


Ni kommer inte att tro mig men har inte ens känt mig sugen på fika - ännu i alla fall!!

Med den här boken grejar de baket själva. Ja den minsta är ju inte läskunnig men med storebrors hjälpande hand löser det sig ändå....! :-)

Grymt bra bok!! Minns själv recepten man fick på papper från skolan. Någon annan som också känner igen sig?

Kanske utepoolen snart.......!

Igår gjorde vi ett besök på........


"byns" badhus!!


Badanka

Innebad i all ära men nu är det är dags att göra som kungen - vända blad och blicka framåt.
Snön har nämligen börjat smälta och snaaart är det dags för bad i utepoolen. Om två månader sisådär... ;)


Eller vad tror ni? Ser det ut som att det finns nåt hopp om bad här snart? :bigeyes:

Hos frissan!! :-)

Idag har jag äntligen varit till frissan. Tycker det är sån avkoppling att sitta i frissastolen och bli ompysslad.

Blev färg i håret idag och då fick jag sitta en stund i värmen....oj så skönt det är!!


Avkopplande eller hur? (Ja kanske inte att sitta med moblen då...)


Var med och tävla du också - man behöver ingen blogg för att delta! :thumbup:


Jag är med och tävlar hos Fnulan om ett presentkort på wannabegreen värt 995 kr!
Vill du också ha chansen klicka HÄR!
Tävlingen avgörs den 30/4 19:00

 



Chokladbollar!! :P

Vill ni veta en sak? Mina söner har gjort chokladbollar ikväll!! Men jag får inte smaka..... :mad:

Ser hur goda ut som helst.....SE men INTE RÖRA för jag har ju godisförbud!! Och det är lika bra det för varför stoppa i sig i onödan ju....?


Mums mums.......visst ser de väl goda ut? :P

Bröllopsdag idag!!

Tänk vad tiden går fort egentligen för idag är det våran 8-åriga bröllopsdag!! :-)

Ja faktiskt ganska precis nu eller den närmsta timmen i alla fall.


Godisförbud!

Jag kommer att haka på Fighting Spirits godisförbud fram till den 7 maj. Ja det är ju påsk och allt men det kommer att gå för jag har ju grejat det förut. Himla dumt att äta godis egentligen, eller hur?

Jag kör som henne och unnar mig en fika, glass eller annan efterrätt en gång i veckan.

Mycket lättare att vara två i alla fall. Då kämpar man ju tillsammans och peppar varann eller hur? Pepping på distans för hon bor lite längre ner i landet. Men det går bra ändå.

Så nu vet ni det! :-)

Titta gärna in till hennes blogg. Jag tycker det är roligt att läsa den. Hon är otrolig på att träna också ska ni veta (vilket ju inte jag är!) Jag är grymt imponerad!! :-)


Så här blir det till 7 maj! :-)

Kanske nån fler vill haka på?

Längtar efter...

Vet ni vad jag längtar efter mest just nu? Mitt frissabesök! Har tid på torsdag och det känns som en hel evighet tills dess. Håret känns sååå eländigt. Brukar sällan känna så men nu gör jag det. Det är näst intill outhärdligt med luggen och sen börjar det vara så tjockt men det ser man förstås inte på bild.

Sådär, det var i alla fall mitt i-landsproblem!! ;-)



Jaha...sen då? Har tittat mamma byter bo och den var jättebra den här veckan också. Fast mera bråk och konflikter än förra veckan.

Snart dags att hoppa i säng men först ska jag titta in på era bloggar. :-)

Kaffeost!

Jag är en riktig älskare av kaffeost. Tycker det är hur gott som helst!! :-)

Man skär kaffeost i bitar och lägger ner dessa i kaffekoppen. Sen häller man på nykokt kaffe. Mums! :P

MEN jag har gjort något så förfärligt som att hälla kaffet först och osten sen. Det är typ straffbart hos en riktig kaffeostkännare, haha! ;-)


Mums filibabba!

Nu undrar jag: ni som bor i de södra delarna av vårt land - har ni nånsin hört talas om detta påfund? :question:

Dundret! :-)

Åh vilken härlig dag vi haft!! Solen sken från en klarblå himmel redan på morgonen...ja när gjorde det det senast?

Den här bilden hoppas jag ni sett på TV - Hellnerstadion i Gällivare. Där har vi varit idag för kidsen har åkt Mini-Dundret som det heter.


Vilken underbar vy...och ja, det är såklart riktig snö - finns ganska mycket av den varan ännu!!

Skärmdump från iPhone!

Efter mitt förra inlägg fick jag frågan om hur man tar en skärmdump från mobilen. Jag vet ju bara hur det fungerar på iPhone så det är det jag kommer att visa.

Det är i alla fall busenkelt och såklart delar jag med mig av det!! :-)


Gör du momenten i rätt ordning och skiljer på HÅLL INNE och TRYCK NER så kommer det att funka! :thumbup:

Bilden sparas sedan automatiskt i fotoalbumet som vilken bild som helst - bra va? :-)

Lååång resa för "min" kamera

Har packat omsorgsfullt och tagit farväl av "min" kamera häromdagen.


Men...fattar inte hur jag lyckades få in alla delar och kunna stänga kartongen? Brukar ju vara snudd på omöjligt när man ska packa ner något igen...

Kameran har påbörjat sin otroligt låååånga resa på 174 mil ner till sin nya ägare i Skåne. Ja som ni kan se på bilden ligger ju Lund väldigt ocentralt i vårt avlånga land. För inte är det väl JAG som bor ocentralt?? ;-)